• Live
    • Audio Only
  • Share on Google +
  • Share on Facebook
  • Share on twitter
  • Demonstrators react to the vote for President Dilma Rousseff

    Demonstrators react to the vote for President Dilma Rousseff's impeachment during a protest against her at Paulista Avenue in Sao Paulo, Brazil, April 17, 2016. | Photo: Reuters

Latin America's largest media conglomerate, Brazil's O Globo, continues a dirty campaign against President Dilma Rousseff in support of her impeachment.

Brazil’s media giant O Globo continued to show its face as a mouthpiece for the country’s conservative opponents of President Dilma Rousseff on Thursday by publishing an editorial bizarrely comparing the embattled head of state to the Nazi propaganda chief Joseph Goebbels.

RELATED:
Brazilians Say Leaders of Impeachment Push Should Be Impeached

The editorial column, headlined with the claim that “Dilma puts personal interests and PT above the country,” slams the president for plans to discuss the impeachment attempt at the United Nations this week and calls her a liar for characterizing the proceedings against her as a coup.

But Globo, owned by and aligned with the country’s dictatorship-linked economic elite, is increasingly out of line with international mainstream media coverage. Major international outlets including the New York Times and The Guardian have recently changed their tune on Brazil by pointing to the lack of constitutional basis for the impeachment, while Globo continues blatantly whipping up support to see Rousseff removed from office.

Globo’s editorial board accuses Rousseff of manipulating international media to prompt the shift.

“It is clear that the government and the PT are implementing a communication strategy in order to get an erroneous version of the impeachment to the foreign press,” the editorial reads.

RELATED:
5 Bizarre Reasons Brazil Lawmakers Want to Impeach Dilma

In recent weeks, Rousseff and her senior staffers have held exclusive press briefings with international media in attempts to break the one-sided media narrative, long dominated by an obsession in international press with anti-government protests.

Meanwhile, in Brazil, the largest media giants have been accused of acting more like political parties than news organizations by campaigning in favor of impeachment.

Globo’s editorial claims the government’s goal is to “misinform” international outlets in the face of being “unable to do the same with professional Brazilian journalism.”

But such journalistic professionalism seems to go out the window when Globo’s editorial board writes that “Dilma and the PT seem to believe in the Nazi theory of Joseph Goebbels that a lie told a thousand times becomes truth.”

The statement refers to Rousseff’s claims, shared by tens of thousands of anti-impeachment protesters, that the proceedings against her constitute a coup against democracy—a view that Globo and the conservative interests it serves staunchly reject.

Earlier this week, Rousseff responded to the vote in Congress saying that the impeachment process is an “unarmed coup” and a form of “explicit revenge” against her government, as well as a sexist campaign.

“It is not an impeachment process but an indirect election of a group that through other means could not have access (to power),” she argued.

The impeachment, passed with a two-thirds majority in the lower house of Congress on Sunday, is based on allegations that Rousseff manipulated budget accounts in the leadup to her 2014 reelection.

Unlike many of her main adversaries are embroiled in massive corruption and bribery schemes, Rousseff is not accused of any financial impropriety or personal enrichment—further suggesting that Globo’s claim she puts “personal interests” first is out of step with the political reality.

|

Comment
0
Comments
Post with no comments.